צרו קשר
תמונה של ניהול מוניטין

ניהול מוניטין בעולם הדיגיטלי כל המידע במאמר הקרוב. בעולם מושלם, כל בורג בעסק שלכם פועל כמו מכונה משומנת היטב. אבל כפי שאתם יודעים, העולם אינו מושלם ולמרות כל המאמצים שלכם לפעמים טעויות קורות. למרבה הצער, גם הצעד הקטן ביותר עלול להוביל למשבר עצום שמתחיל לקבל חיים משלו. ובעולם הדיגיטלי, זה לוקח כמה שניות עד שהטעויות מתפרסמות והופכות לשיחת היום בכל הרשתות החברתיות והפורומים הציבוריים.

ברגע שזה יקרה, כל חיפוש באינטרנט אחר העסק שלכם יהיה רצוף בשליליות, משהו שקשה ולפעמים גם בלתי אפשרי להתאושש ממנו, גם לא עם ניהול מוניטין מקצועי ומנוסה.

ניהול מוניטין

כדי להבין את החשיבות של ניהול מוניטין מקוון נזכיר את הסרטון הוויראלי מ-2017 שבו ראו נוסע נגרר בכוח ממטוס של יונייטד איירליינס. תקרית זו גרמה לחברת התעופה הפסד של כמיליארד דולר!

איך זה עוזר לעסק?

ניהול מוניטין מקוון מתייחס להשפעה על הנרטיב או על המוניטין של המותג שלכם באינטרנט. המשמעות היא להיות מודעים לבניה, לעיצוב ולאופטימיזציה של הדרך שבה המותג שלכם נתפס על ידי הציבור בערוצים הדיגיטליים.

מי זקוק לניהול מוניטין באינטרנט? – כל עסק צריך להשקיע בניהול מוניטין מקוון ולשקול אילו גישות עליו לאמץ כדי לעורר אמון במותג שלו. עסקים קטנים רבים טועים בהנחה שניהול מוניטין מקוון הוא משהו שרק מותגים גדולים ועשירים צריכים ויכולים להרשות לעצמם. אבל האמת היא שאם לא תשימו לב למוניטין שלכם, גורל החברה שלכם עלול לעבור לידיהם של אנשים אחרים.

מהם המרכיבים של מוניטין מקוון?

המוניטין המקוון של העסק שלכם מורכב מכל הדעות של הציבור על המותג שלכם – הן על איכות הסחורה והשירותים שלכם והן על האמינות והמהימנות שלכם.

אנשים יכולים לפרסם את דעתם על המותגים השונים במגוון ערוצים אינטרנטיים כמו TripAdvisor, Yelp או Trustpilot. אתם אמורים לעקוב מקרוב אחר כל ההערות והשיחות הקשורות למותג שלכם ולנקוט בפעולה המתאימה באופן מידי בעת הצורך.

ניהול מוניטין מקוון – למה הוא חשוב לעסק שלכם?

יש כמה סיבות משכנעות בגינן כדאי לכם להשקיע בניהול מוניטין מקוון:

  • זה בונה אמון ונאמנות לקוחות – בניית אמון הלקוחות לוקחת זמן אבל ניתן להרוס אותה ברגע. קחו בחשבון שלקוחות יבטחו בכם רק אם תהיו שקופים, כלומר כנים, פתוחים, תקשורתיים ומוכנים לקבל ביקורת. אם תפגינו אחריות כשדברים משתבשים ותהיו מוכנים ללמוד מהטעויות שלכם, הלקוחות יישארו נאמנים לכם.
  • השליטה בידיכם – אם קורה הגרוע מכול השליטה תהיה בידיכם ובלבד שאתם עוקבים אחרי הערוצים הדיגיטליים הנכונים. כך תוכלו להיכנס מידית לשיחות, להבהיר את העובדות ולהגן על המוג שלכם.
  • תוכלו לתקן בעיות ולשפר את המותג – ניהול מוניטין מקוון לא נועד רק כדי לקבל ביקורות של 5 כוכבים בכול פעם. זו אסטרטגיה שיכולה לעזור לכם לזהות נקודות חולשה ולטפל בהן תוך כדי חשיפתן.
  • זה מעלה את הערך שלכם בעיני המשקיעים – אם יום אחד תרצו למכור את העסק, משקיעים פוטנציאליים יבדקו גם את המוניטין המקוון שלכם.

לבסוף, מותג עם מוניטין איתן הוא נכס חשוב לעסק ויכול להגביר משמעותית את הערכת השווי שלו, אז קחו זאת ברצינות.

 

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

צור איתי קשר עוד היום

"*" אינדוקטור שדות חובה

רוצה לדבר ישירות? זמין גם בנייד 052-3423747

תוכן עיניינים