צרו קשר
תמונה של ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת כל מותג רוצה לעשות רושם טוב באינטרנט. אבל לא די באתר בולט או בנוכחות במדיה החברתית כדי להשיג זאת.

היום לכול אחד יש דעה על כמעט כל דבר, והלקוחות הם בעניינים ומבינים היטב מתי המותג הוא אמיתי ומתי הוא מסתיר אמת מכוערת. אם העסק שלכם נפגע מביקורת שלילית או מתשומת לב תקשורתית הרסנית, התחושה היא כמו סוף העולם. כאן נכנס לתמונה הגורם שנקרא: ניהול מוניטין ברשת.

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת הוא הדרך שעשויה לשנות תפיסות לגבי המותג שלכם, במיוחד כאשר אתם מוגנים באמצעים שמסוגלים להגביל את הנזק ולהתמודד עם בעיות עוד לפני שהן מתרחשות.

ניהול מוניטין ברשת של המותג שלכם אינו תהליך חד פעמי, והשקעה בו בהקדם האפשרי יכולה לחסוך לכם הרבה דאגות עתידיות.

יצירת תפיסה חיובית

ניהול מוניטין ברשת – ORM (Online Reputation Management), מתמקד ביצירת תפיסה חיובית של המותג או העסק. כדי להצליח לעצב את דעותיהם של לקוחות קיימים ועתידיים, חשוב לעקוב אחר כל פעילות שהמותג שלכם נוטל בה חלק ולנהל אותה כך שבסופו של דבר העסק שלכם ייראה אמין ומהימן.

מה הקשר בין ORM ל-SEO (Search Engine Optimization)?

לקוחות שרוצים למצוא מוצרים או שירותים בעולם המקוון, מחפשים אותם יותר ויותר במנועי החיפוש. לכן, חלק חיונית בכול אסטרטגיה לניהול מוניטין ברשת (ORM), הוא ההבטחה שכול מי שמחפש את המותג שלכם במנועי החיפוש, יראה אתכם בדירוג גבוה במסך.

המקום שבו תופיעו במנועי החיפוש, משפיע במידה רבה גם על האופן שבו אנשים חושבים על המותג שלכם. מסיבה זו אתם צריכים לשלוט על התוצאות האלה ככל האפשר ולקחת בעלות על המסר המוצג בפני הקהל.

ORM היא גישה רב-ערוצית למניעה ולפתרון הבעיות שעלולות לפגוע במוניטין של המותג שלכם.

מהם הגורמים התורמים ל-ORM?

בעוד שכול עסק יכול להשתמש בתמהיל שונה משלו כדי לשמור על המוניטין המקוון שלו, ה-ORM אמור לכלול שילוב של הדברים הבאים:

  • Owned media: סיפורי עובדים ולקוחות, תוכן שנוצר על ידי משתמשים – UGC (User-Generated Content), ביקורות, סמינרים מקוונים ותוכן שנוצר על ידי המותג.
  • Paid media: פוסטים חברתיים ממומנים, יצירת לידים, תוכניות עם שותפים ופרסום מקורי.
  • Earned media: קשרי מדיה, שיווק באמצעות משפיענים ויחסי ציבור.
  • Shared media: שירות קהילתי ושותפויות, קמפיינים למיתוג משותף ופוסטים אורגניים במדיה החברתית.

ניהול מוניטין ברשת – למה הוא חשוב?

למרות שניהול מוניטין משתמש בגישה מתמשכת כדי לבנות מותג בריא באינטרנט, עדיין עסקים רבים לא פועלים אלא רק לאחר שהנזק כבר נגרם.

שינוי הנרטיב – קשה מאוד לשחזר את המוניטין המקוון שלכם לאחר שכבר נפגע. חוויה גרועה אחת של לקוח שלכם עלולה למנוע ממנו לחזור אליכם. זאת ועוד, אולי הוא יבחר להשאיר ביקורת שלילית בגוגל, בפייסבוק או במקומות אחרים, מה שיגרום במהירות לירידה במכירות.

לבסוף, אם לא תהיו עם האצבע על הדופק, אתם עלולים להיקלע למשבר רציני רק בגלל שלא התמודדתם עם בעיות מוקדם יותר. להתייעצות עם אייל קליין עבור ניהול מוניטין ברשת חייגו עכשיו.

 

צריך ייעוץ או ליווי שיווקי לעסק שלך?

צור איתי קשר עוד היום

"*" אינדוקטור שדות חובה

רוצה לדבר ישירות? זמין גם בנייד 052-3423747

תוכן עיניינים