בניית תוכנית שיווק באינטרנט שיווק דיגיטלי הולך וצובר חשיבות. כיוון שאנשים מבלים היום זמן רב יותר באינטרנט, זה לא מפתיע שגם תקציבי השיווק זורמים לכיוון הדיגיטלי. עם שלל ההזדמנויות שמציע השיווק הדיגיטלי קל מאוד להתחיל ולבצע את המשימה. עם זאת, השקעה בתוכנית השיווקית שלכם באינטרנט, תעזור לכם להגדיל את ההחזר הדיגיטלי שלכם על ההשקעה. תוכנית שיווקית ברורה מפחיתה בזבוז, מוסיפה פוקוס למאמצים שלכם ומבוססת על מה שכבר עובד.
הנה כמה רעיונות לבניית תוכנית שיווק באינטרנט:
בניית תוכנית שיווק באינטרנט מחקר ראשוני
בניית תוכנית שיווק באינטרנט מתחילה בבדיקה ובניתוח המתחרים. כך תקבלו מושג ברור על נקודת ההתחלה שלכם ועל הדרך שבה תוכלו להתמודד מול המתחרים שלכם. בנוסף, תקבלו גם הבנה מעמיקה יותר לגבי הלקוחות שלכם.
- נתחו את הביצועים שלכם.
- העריכו את המתחרים שלכם.
- הכירו את הלקוחות שלכם.
מפו את תוכנית השיווק שלכם
בניית תוכנית שיווק באינטרנט צריכה להיות ברורה, מבוססת על מה שאתם רוצים להשיג ועל הדרך שבה אתם רוצים להשיג זאת. מסגרת התוכנית אמורה לייצג:
- מטרות – שאתם רוצים להשיג ברמה הגבוהה. למשל, להגדיל את המכירות ב-5% או להשיג 200 הרשמות לאירוע.
- אסטרטגיה – הגישה שבה תשתמשו כדי להשיג את מטרותיכם. זה מוגדר לרוב על ידי שלבי המשפך השיווקי – למשל אם להתמקד במוּדָעוּת/תשומת לב, בעניין/סקרנות, ברצון/חשק או בפעולה/המרה.
- יעדים – מספרים מדידים צריכים להיות מקושרים למטרות שלכם. למשל, אם תרצו להגדיל את המכירות השנה ב-5%, יתכן שהמטרה שלכם תהיה ליצור 20 לידים או להגיע ל-400 אנשים.
- טקטיקות – תואמות למטרות שלכם. למשל, אם אתם צריכים 200 לידים, תוכלו להשתמש בדף נחיתה עם סמינר מקוון ומדיה חברתית, כדי לפתות לקוחות פוטנציאליים.
בניית תוכנית שיווק באינטרנט, ברורה ומוקפדת תעזור לכם למקד את המאמצים בתחומים שבהם קיימת סבירות גבוהה להנעת הצמיחה העסקית. יש המון דברים שאפשר לעשות בשיווק דיגיטלי, האתגר זה להחליט מה אתם צריכים לעשות!
הגדירו את קהל היעד שלכם
בניית תוכנית שיווק באינטרנט מאפשרת לכם לבצע קמפיינים מטורגטים באופן מדויק מאוד. חשבו מעבר לטרגוט הדמוגרפי המסורתי והיו ספציפיים ככול האפשר. צרו אישיות של קונה המתארת את הלקוח האידיאלי שלכם כדי שתוכלו להכיר אותו באמת.
בנו את אסטרטגיית התוכן שלכם
מפו את תוכנית התוכן שלכם, תוך התבססות על יעדי השיווק וקהל היעד שלכם. התוכן אמור לזהות את הנושאים העיקריים שתכללו בתחום זה.
הנה כמה דרכים לקבלת השראה לתוכן:
- חזרו לשלב הראשון של ניתוח המתחרים וחפשו רעיונות שלהם.
- בדקו שאלות שאנשים שואלים במנועי החיפוש בתחום העסקי שלכם.
- חפשו בהאשטגים באינסטגרם כדי לראות את הטרנדים העכשוויים. אינסטגרם היא פלטפורמה מאוד ויזואלית ולכן היא מקור נפלא לתוכן מעורר השראה.
- עיינו ב-Google Search suggestions. זה יראה לכם מה אנשים מחפשים בהקשר של הקטגוריה שלכם.
- חפשו בפינטרסט, יש שם המון תוכן ויראלי וויזואלי והרבה מאוד שיתופים.
להתייעצות עם אייל קליין מומחה בבניית תוכנית שיווק באינטרנט חייגו עכשיו.